torstaina, maaliskuuta 25, 2010

Honshu-trippi: Osaka

eli Ooooosaka.

Osakan juna-asemalla meidän piti vaihtaa paikallisjunaan, joka vei meät yhen pysäkin päähän Fukushimaan, missä sijaitsi meidän senkertainen yöpaikkamme, J-hoppers -hostelli. Koska ilta oli vielä nuori, jätettiin vaan tavarat ja junailtiin takaisin Osakan asemalle, mistä metroiltiin etsimään Osakan nörttitaivasta. Sekoiltiin kuitenki kartan kanssa, kuljettiin vähän minne sattuu, eikä sitten ikinä löydetty sinne, minne piti. ...löydettiin kyllä kaikkea muuta!

Joo-o... rupes siinä vatsaki jo kurnia, niin käytiin sitte syömässä ja mentiin takasin hostellille.

Seuraavana aamuna herättiin aikasten, ja suunnattiin heti ensimmäiseksi Sanada Yukimuran pyhätölle. Sanada Yukimura oli ennenmuinoin erittäin taitava samuraimies, mutta nykyään tuttu myös mm. Sengoku Basara -nimisestä peli- ja animesarjasta. (köh, siksi me siis alunperin mentiinki sinne, kuten voi seuraavan videon fanityttöilystä päätellä...)

Piti ottaa oikein kaverikuva. Meille ei kannata ryttyillä!

Siellä oli tämmönen käsittenpesupaikka, raukka loharilta katkottu sarvet :'(

Seuraavaksi siis suunnattiin Osakan linnan luo. Sitä ympäröivä puisto oli täynnä pikkusia koululaisia! Mietittiin, että miten ihmeessä ne ohjaajat saa pysymään ne kasassa, niitä oli siis ihan mielettömästi!!

Näkymiä osakan linnan ...8. kerroksesta?

Osakan linnassa on paljon erilaisia esityksemöitsemyksiä Japanin historiasta, myöskin hillittömiä pienoismalleja taisteluista! Siellä myös meidän Yukimuramme!
Ja just joo, Yukimuran haarniska oli sitte loppuunmyyty.
NO EN OIS HALUNNUKHAAN!!!

Linnasta ko lähettiin ni yritettiin löytää metroasemaa, mutta aika huonoin tuloksin... järjettömän talsimisen jälkeen sellanen löytyki, ja ruokailun jälkeen metroiltiinkin sitte ettimään käytettyjen kimonoitten kauppaa, jonka Eeva oli metsästäny netistä edellisenä iltana. Sitäki saatiin vähän haeskella, mutta löytyipä lopulta. Ostin sieltä kimonon 3000 jenillä, hakama-housut, kolme obi-vyötä... ja sukat :D Oli tosi ihanat myyjät siinä, näyttivät meille, miten sitä vyötä pitäisi sitoa, ja saatiin vielä printatut pukeutumisohjeetkin!

Käytiin sitte läheisessä postissa heittämässä edellämainitut ostokset ja muutaki pakettiin ja Suomeen, vaikeuksien kautta..... ja sitte päätettiin koettaa uudelleen löytää sinne Osakan nörttimekkaan, joka siis paljastui Den Den Towniksi pienen googlettamisen jälkeen, ja jonne myös lopulta löyettiin. Sielläpä sitä oli taas, roppakaupalla- ...mitä toi roppa muute meinaa?... noh anyways, roppakaupalla elektroniikkakauppoja, animekrääsää ja manga- ja doujinshiluolia. Ai että~! Alko kyllä siinä vaiheessa olla jalat aikamoista muushia, ettei sitte loppupeleissä jaksettu pyöriä siellä kovin kauaa, vaan junailtiin takasin hostellille ja tietokoneelle selvittämään, miten päästäis aamulla lentokentälle ja kerettäis koneisiin...

Vaikka aamulla herättiin ja lähettiinki kohtuu ajoissa, niin silti tuotti pääsy lentokentälle suunnattoman määrän ennenaikaisen harmaita hiuksia. Ei oltu internetistä löydetty oikein kunnon infoa, mikä niinsanotu lentokenttälimusiini-bussin aikataulu ja startti oli, ja päätettiin sitten Osakan juna-asemalla kysyä infosta, että mitenkäs me sellaiseen päästäisiin. Info-pisteen löytäminen oli kuitenki kiven takana, ja tuli talsittua ympäri asemaa paniikin pikkuhiljaa kasvaessa. Lopulta löydettiin info, ja saatiin aikataulut ja silmäiltiin niitä siihen malliin että keretäänkö enää, kestääkö matka oikeasti melkein tunnin, jne. Saatiin myös tieto, mistä se bussi lähtee, ja sitte riennettiinki ulos ja kirjoiltiin liikennevaloissa ja kauhistuttiin kun siitä pysäkiltä lähti jo yksi bussi mutta onneksi se ei ollut se meidän!!!

Huh! Päästiin sitten oikeaan bussiin, ja sitten ei voitukaan tehdä sen enempää 50 minuuttiin. Lopulta sitte saavuttiin Kansain lentokentälle, ja riennettiin check-inniin, loppu hyvin kaikki hyvin. Jäi vielä ruhtinaalliset 20 minuuttia ostaa viimeset tuliaiset ja hyvästellä toisemme. Meitsin lennon porttiki oli heti turvatarkastuksen jälkeen. Ja lentokoneessa mulla oli ikkunapaikka. x3

1. Aaaa, mä niin rakastan näitä videoklippejä! X3
    Ja odotan aina yhtä innolla ensimmäisen videon avausta: "Hei Eeva, kerro meille missä me nyt ollaan?" 8DD